Weggelopen

Weggelopen

Berichtdoor kyaral » 05 mei 2013 20:01

Hee,
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb qua scheidingen behoorlijk veel meegemaakt. Mijn moeder was 18(bijna 19) toen ze mij kreeg.. Mijn vader was vijf jaar ouder. Toen ik drie jaar oud was hebben ze besloten uit elkaar te gaan, omdat ze allebei een andere mening hadden over hoe ik moest worden opgevoed. (mijn moeder is wat vrijer en mijn vader is heel erg van de strenge regeltjes en bijna niks mogen) Mijn moeder is in een stacaravan/huisachtig iets gaan wonen en mijn vader bleef wonen waar wij altijd hebben gewoond. Mijn moeder was gestopt met school toen ze mij kreeg en had dus geen opleiding en geen baan. Dus hebben zij besloten dat het beter was als ik bij mijn vader ging wonen. Ik zie zelf ook wel in dat dat op dat moment ook zo was.
ijn moeder vond op mijn vijfde ongeveer een nieuwe vriend.. Ik mog hem nooit en vond hem eng dus kwam daar nog nauwelijks. Zij zijn getrouwd en hebben samen mijn halfbroertje gekregen. Na een half jaar kwam mijn moeder erachter dat hij heel veel dingen voor haar verborg en niet te vertrouwen was. Zij is dan ook meteen weg gegaan bij hem..
Op het moment van die scheiding kreeg mijn vader een nieuwe vriendin. Zij had al een zoontje en voor hoever ik mijn vader zou moeten geloven kon ik het altijd heel goed met m vinden, ik weet daar alleen niks meer van terwijl ik 8 was en dat dan nog wel zou weten. Ik werd op school gepest en zou die leuke momenten thuis dan nog wel onthouden. Maar die leuke momenten zijn er niet echt geweest. In het begin kon t nog wel redelijk en dus zijn ze getrouwd en kregen mijn andere halfbroertje. Maar op een gegeven moment stapelt alles zich op en wil het niet meer. Er zijn jaren voorbij gegaan met ruzies thuis en pesterijen op school. Toen ik in groep 8 kwam ging het op school steeds beter, maar thuis werd alles erger. Ik wil sinds ongeveer mijn tiende al naar mijn moeder, mijn vader heeft mij altijd wijs gemaakt dat het niet kon of dat het heel veel gedoe was en dat ie heel verdrietig zou worden en al die bullshit. Hij heeft mij ook naar een psychologe gestuurd in de hoop dat hij
Maarja twee jaar geleden kreeg ik gelukkig te horen dat ook mijn vader en zijn vrouw uit elkaar gingen, uiteindelijk duurde t nog een halfjaar dat ze eindelijk weg was. Mijn vader en zij zijn nog hele goede "vrienden". Zij heeft nu alweer een nieuwe vriend,maar woont nog niet samen met hem. Toch is mijn vader nog elke dag bij haar en verder ook nauwelijks thuis, ze hebben samen nog een caravan op een camping hier in de buurt waar ze in de weekenden en vakanties ook veel zijn. Ik heb zijn ex nooit gemogen omdat zij altijd tegen mij was. Ook nu bemoeit zij zich nog veel met mijn leven.
Maargoed opzich heb ik t wel zover al gekregen dat ik mijn vaders ex niet tot nauwelijks zie, ik had gehoopt dat als zij weg zou zijn mij vader ook wel zou bijdraaien en de ruzies minder werden. Verkeerd gedacht dus, sterker nog ze werden erger.
Mijn vader heeft tegen mijn moeder gezegd dat ik de schuld was van de scheiding tussen hem en zijn ex. Dit zal ik hem nooit vergeven en sindsdien worden mijn ergeringen aan hem erger en erger.
Hij zegt altijd dat ik een brutale houding heb en een te grote mond heb. Maar zo ben ik gewoon, er is altijd over mij heen gelopen en mijn vrienden hebben ook behoorlijk veel meegemaakt. Dat maakt je dus wel hard. Mensen die ik leer kennen zeggen ook altijd wel in het begin lijk je arrogant en bot en heel hard, maar als je je beter leert kennen valt het mee.
Maar goed nu mijn punt, ik ben een half jaar geleden weg gelopen van huis en naar mijn moeder gegaan. Omdat ik bang ben voor mijn vader (hij heeft een x geslagen en dat vergeet ik nooit weer) ben ik toen mijn vader boos werd ook weer teruggegaan naar hem. Maar nu loopt alles zo hoog op en wil ik gewoon niet meer in dit huis zijn. Ik wil weer terug naar mama toe en om heel eerlijk te zijn hoef ik mijn vader ook nooit meer te zien..
Ik weet alleen nu niet wat ik moet doen, iemand tips?
Sorry, is beetje lang verhaal,maar weet niet goed hoe ik alles moet uitleggen
kyaral

Re: Weggelopen

Berichtdoor diane101 » 05 mei 2013 21:38

Heey,

Zo he, lang verhaal inderdaad, maar ook wel heftig!! Bij mij was de scheiding veel minder erg, maar je hebt al echt ontzettend veel meegemaakt!! Om eerlijk te zijn, zou ik ook niet zo goed weten wat je ermee moet. Maar volgens mij mag je volgens de regels vanaf je 12e zelf kiezen waar je wilt wonen, ik weet niet precies hoe dat werkt, maar dan lijkt het me dat je dan zelf mag beslissen wat je wilt. Er zijn ook wel instanties die je waarschijnlijk kunnen helpen, jeugdzorg of de kinderbescherming. Want een vader die je slaat, dat is echt NIET normaal!! Sorry, ik kan je niet echt veel advies geven, ik zou het zelf ook niet weten. Luister in ieder geval naar je gevoel, en het komt allemaal goed!! Heel veel sterkte overal mee!! En je kan altijd mailen (even pb sturen, en je krijgt m'n mail)!!

Xxx
Be positive!
diane101

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders