Mijn ouders gaan scheiden:(

Mijn ouders gaan scheiden:(

Berichtdoor xbiancy » 30 apr 2013 22:37

Hoi allemaal,
ik ben 16 jaar en heb een maandje geleden te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden,
nouja eigenlijk zouden ze in oktober 2012 al uit elkaar gaan alleen toen hebben ze toch besloten om in relatietherapie te gaan.
Toen ging het een tijdje wat beter, maar later niet meer. Mijn moeder heeft toen besloten om toch definitief uit elkaar te gaan.
Mijn vader wil absoluut niet scheiden en gaat het verkeerde pad op, hij zegt vaak dat hij het niet meer zit zitten, en dat hij een einde wil maken aan zijn leven.
Ook begint hij steeds meer te drinken. Hij is erg depressief en loopt ook bij een psycholoog. Mijn vader verteld mij heel veel dingen en mijn moeder ook wel, ik heb echt het gevoel dat ik straks moet gaan kiezen tussen mijn ouders omdat ik moet kiezen of ik bij mijn moeder of vader wil wonen, of in elk geval waar mijn postadres is. Ik wil allebei mijn ouders geen pijn doen! Ik heb er wel is overna gedacht om ook een einde te maken aan mijn leven, ik loop ook wel bij een psycholoog maar heb niet echt het gevoel dat die mij kan helpen. Mijn ouders zijn afgelopen week voor het eerst bij de scheidingsmakelaar geweest, zonder dat ik hem heb gezien haat ik hem al om het werk wat hij doet.

HELP??!

xx
xbiancy

Re: Mijn ouders gaan scheiden:(

Berichtdoor irenee » 04 mei 2013 09:07

Hee,

Ik begrijp je verhaal wel!
Mijn ouders zijn voor dat ze gingen scheiden ook in relatietherapie gegaan.
Jammer genoeg hielp het niet en gingen ze wel scheiden.
Ik heb zelf dagenlang in mn bed gelegen en gehuild want ik wist echt niet bij wie ik moest gaan wonen.
Ik weet niet of je broertjes of zusjes hebt? maar mn zusje en zus gingen ook bij mn moeder wonen dus toen dacht ik dan ga ik dat ook maar doen hoe moeilijk ik het ook vond. Je moet niet vergeten dat je je vader/moeder gewoon blijft zien. Je zult vast weekends bij 1 van beide zijn!
Het zijn je ouders en ze staan vast en zeker achter jou beslissing! Alleen willen ze jou ook graag zien dus dan goeie afspraken maken wanneer je bij wie bent!

Ik hoop dat ik je wat heb geholpen en anders mag je me altijd mailen als je nog vragen hebt:
Irenedvries@live.nl

heel veel sterkte!

Liefs Irene
irenee

Berichtdoor Proudappelboom » 04 mei 2013 11:08

Hoi!

Wat rot voor je dat je ouders gaan scheiden! Waar jij wilt gaan wonen is een belangrijke keuze, want dat heeft invloed op de rest van je leven.
Je kan het beste gewoon rustig kijken waar je het het fijnste vindt. Ik zou het persoonlijk bijvoorbeeld erger vinden als ik in een ander dorp/stad zou moeten gaan wonen.
Je moet je goed bedenken wat het beste voor jou is. Ga op je gevoel af... Waar heb je de beste toekomst?

En wat je ook zal doen... Je ouders staan achter je keuze. Natuurlijk hebben ze misschien liever dat jij bij hén komt wonen, maar zij willen ook het beste voor jou.
Ze willen dat jij een gelukkige toekomst hebt, en waarschijnlijk kunnen ze de keuze die jij maakt ergens ook wel begrijpen.

Je houd nou eenmaal van je moeder én je vader. En je kan het nooit voor allebei 'perfect' doen. Maar als jij voor 1 van je ouders kiest is het al lang goed.
Je ouders zullen dit maar moeten accepteren.

Het is natuurlijk helemaal je eigen keuze waar je gaat wonen, maar je schrijft dat je vader het verkeerde pad op gaat. Ik weet natuurlijk niet hoe erg dit is, maar houd hier ook
rekening mee. Vind je het wel leuk om dan daar te wonen? etc.

Het is nu misschien even moeilijk voor je, maar een einde aan je leven maken is geen optie. Daar doe je je ouders alleen maar méér pijn mee... Zij willen alleen maar dat jij
gelukkig wordt.

everything is OK in the end,
if it's not OK, it's not the end...

Ook mij mag je altijd mailen:

jacobs.anne@live.nl

Liefs!
Proudappelboom

Berichtdoor diane101 » 05 mei 2013 18:03

Heey,

Dit is inderdaad ontzettend rot voor je. Toen ik het hoorde van mijn ouders baalde ik ook heel erg (hoewel ik nog maar 9 was), dus de tijd die je tegemoet gaat zal inderdaad niet echt fijn zijn. Maar bij mij zei ik na de scheiding (toen ze een maandje apart woonden) al dat het beter was zo. Het ligt natuurlijk heel erg aan je ouders, de situatie, de scheiding zelf etc, maar op een gegeven ga je hopelijk wat voordelen ervan inzien, je hebt namelijk twee huizen, twee kamers, twee vakanties, twee keer je verjaardag vieren en evt een nieuwe vriend bij je moeder of vriendin bij je vader. De scheiding wordt er niet beter op, maar zodra je er wat positiever instaat, wordt het waarschijnlijk al een stukje beter. Bij een scheiding komen natuurlijk ook advocaten en rechtszaken, en dat is zeker niet leuk, maar ik hoop dat het erna wat beter wordt. Voor mij heeft het heel goed geholpen om even je hart te luchten (veel praten), en even een flinke pot te janken op z'n tijd.
Over de keuze waar je gaat wonen, dat is helemaal aan jou. Je moet doen wat je zelf wil, en fijn vind. Voor mij was het fijn om bij m'n moeder te blijven, omdat ik daar al mijn eigen spullen had liggen, daarnaast bleef m'n broer daar ook, dus het kwam wel handig uit. Doe 'gewoon' wat je hart je zegt, en als het niet goed gaat kun je altijd nog veranderen.
Voor de rest wens ik je ontzettend veel sterkte met alles, en je mag altijd mailen (even pb sturen, dan krijg je m'n mail)!!

Xxx
Be positive!
diane101

Berichtdoor kyaral » 05 mei 2013 19:12

hey,
mijn ouders zijn ook gescheiden al heel lang geleden..ik weet er dus ook niet heel veel meer van.. ik kan je alleen wel één ding vertellen je hoeft nooit te kiezen tussen ze! mijn ouders zijn uit elkaar gegaan door een ruzie over de manier van opvoeden en praten niet met elkaar dus alles gaat via mij. Maar toch heb k nooit het gevoel gehad dat k moest kiezen of een kant heb gekozen. Waarschijnlijk houden allebei je ouders superveel van je en als er dan toch een keer op een moment zit dat je een keuze moet maken zullen zij dat heus wel accepteren;) wat je ook kiest!
Heel veel sterkte,xx
kyaral

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders