eetprobleem.

eetprobleem.

Berichtdoor silas100 » 14 maart 2013 21:05

hoi,

Dit heeft wel met de scheiding van mijn ouders te maken maar niet heel erg maar het heeft mijn eetprobleem wel veroorzaakt.

Ik eet nu op een dag alleen 1/4 broodje en beetje avondeten verder niks, ik ben hier niet blij mee en als ik meer eet kots ik alles er weer uit...

Maar nu zijn mijn ouders erg boos dat ik bijna niks eet en ze maken het daarmee alleen maar erger en ik weet nie wat ik moet doen.. Alle hulp is welkom.

groetjes Silas
silas100

Re: eetprobleem.

Berichtdoor diane101 » 23 maart 2013 11:50

Heey,
Zoals het er voor mij uitziet is dit inderdaad een flink probleem.
Allereerst, heel goed dat je het uberhaupt zelf doorhebt, en er wat aan wil doen!
Maarja, het is niet makkelijk om zoiets zomaar te veranderen.
Ik zou beginnen met hulp te zoeken, in de zin van een goede vriend of een familielid of evt. een vertrouwenspersoon op school.
Tenminste, ik neem aan dat je niet zomaar zelf meer kunt gaan eten, als je nog maar 1/4 broodje eet, en dat zelfs uitkotst.
Je ouders geven ook al aan dat ze dit niet willen, dus zij willen je natuurlijk ook heel erg graag helpen!
Je moet dus met iemand gaan praten, zodat diegene jou kan helpen, je kan ook met een instantie of een psycholoog ofzo praten.
Het is namelijk supermoeilijk om zoiets alleen op te lossen, terwijl er genoeg mensen zijn die je willen helpen!!
Je mag mij ook altijd mailen, ik kan je alleen niet heel veel verder helpen....!!
Heel veel sterkte in ieder geval!!

Xxx
Be positive!
diane101

Berichtdoor kyaral » 06 mei 2013 07:01

Hey,
Ik heb dat ook een tijd gehad. Je zou kunnen beginnen met één broodje per maaltijd en bij het avondeten gewoon een klein schepje eten. Als je dit allemaal binnen kan houden kan je proberen iets meer te eten en zo steeds opbouwen totdat je genoeg eet.Wat je ook kan doen is naar de dokter gaan, deze kunnen je helpen door een speciaal dieet op te stellen, waardoor je ook steeds meer kan eten en ook binnen kunt houden.
Je moet alleen wel op letten dat je regelmatig eet, en geen enkele maaltijd over slaat! Als je geen honger ofzo hebt dan moet je gewoon een klein beetje eten zodat je eetpatroon weer wat regelmatiger word.
Succes,
xx
kyaral

Berichtdoor Proudappelboom » 08 mei 2013 12:10

Ik heb nog een goede site voor je:

www.proud2bme.nl

Daar kun je veel info vinden over eetstoornissen en eetproblemen en een laag zelfbeeld. De site is echt aan te raden!

Er zijn heel veel blogs geschreven (ik raad je aan om die te bekijken) over eetproblemen, en ook verhalen, waar je jezelf misschien wel goed in kan herkennen.

Ook is er een forum waar je hulp en erkenning kunt vinden. Hier zijn nog veel meer meiden die hetzelfde als jou doormaken en je kunnen steunen.
Ook is er iedere avond van 7 uur tot 9 uur een chat. Er zijn chatrooms voor 3 leeftijds-catagorieën:
-t/m 16 jaar
-17 jaar en ouder
-19 jaar en ouder
Ook kun je er op sommige avonden chatten met een psycholoog / ervaringsdeskundige / diëtiste (kijk hiervoor in de agenda, bij home en dan aan de linker kant: 'proud agenda'
En er zijn zo nu en dan diverse themachats zoals: Boulimia, eetbuien, geloven en een eetstoornis, angst om aan te komen, problemen thuis, de weegschaal.

Voor vandaag staan er geen extra chatrooms op het programma. Morgen kun je e.v.t. chatten met een psycholoog (LET OP: Je moet hiervoor wel eerst een profiel aanmaken. Dat kan je (als je zo snel mogelijk wilt chatten) het beste al meteen doen.

Ik hoop dat je vooruit kunt met de site. Ik denk dat je op het forum van die site beter mensen kan vinden die snappen wat jij doormaakt etc.

heel veel suc6!

Liefs!
Proudappelboom

Berichtdoor silas100 » 10 mei 2013 11:31

hee,

heel erg bedankt allemaal, ik kan jullie vertellen dat het nu weer een stuk beter met me gaat, ik eet nog niet veel maar dat komt wel weer goed, ik ben nu zo goed als helemaal gewend aan het heen en weer rij leven en ik snap nu eindelijk waarom mn ouders uit elkaar zijn gegaan en waarom ze zo moeilijk doen als ze elkaar zien. Dat heeft heel goed geholpen blijkbaar en nog wat andere shit eromheen is ook weer goed gekomen.

heel erg bedankt allemaal.

groetjes silas!
silas100

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders