Zoek iemand om mee te praten

Zoek iemand om mee te praten

Berichtdoor Femke » 25 aug 2012 15:16

Heey,

Ik ben Femke, 15 jaar, en net nieuw hier op deze site. Maar mijn ouders zitten nu in een scheiding en er zijn heel veel problemen. Ik zet liever niet meteen m'n hele levensverhaal hierop, maar zoek iemand om mee te praten die in dezelfde situatie zit. Misschien msn of mail contact? xxx
Femke

Re: Zoek iemand om mee te praten

Berichtdoor kyaral » 25 aug 2012 16:10

wat heb je allemaal meegemaakt dan? Ik zelf heb drie scheidingen meegemaakt dus kan je misschien wel helpen?
xx
kyaral

Berichtdoor Femke » 25 aug 2012 17:24

Heey,

M'n zus ligt is al ruim 2 jaar ziek en heeft afwisselend in ziekenhuizen gelegen en in klinieken gezeten. De tijden dat ze thuis was, was er altijd ruzie en ze trok erg naar m'n moeder toe waardoor m'n vader zich buitengesloten voelde. Ik dacht toen nog dat m'n ouders wel bij elkaar bleven.
Maar een paar maanden geleden kwam ik erachter dat m'n vader vreemd ging. Ik kwam er bij toeval achter en hij gaf het ook toe, maar ik mocht het tegen niemand zeggen. Ik durfde dat ook niet, m'n moeder had al zoveel problemen en ik wilde haar niet lastig vallen. Omdat m'n zus ziek is had ze nooit veel tijd voor me en ik was het gewend geraakt dingen voor mezelf houden.
Maar na een paar weken kon ik er niet meer tegen, m'n vader gedroeg zich ook steeds raarder en hij had me die avond laten zitten. Nadat ik het vertelt had werden dingen alleen maar erger. M'n vader zet mij en m'n zus allang niet meer op de eerste plek. Doordeweeks werkt hij altijd en in het weekend gaat hij naar z'n vriendin toe, die op ongeveer 2 uur rijden woont.
Ik word steeds banger voor hem, het is alsof hij gek is en niets interesseert hem nog behalve zijn eigen geluk.
Ook weigert hij steeds geld te geven en m'n moeder is niet instaat heel veel te werken door m'n zus. Hij verzint allerlei excuses om onder geld geven uit te komen. Straks zitten we nog zonder geld.
Sinds iets van 2 weken heb ik het contact met m'n vader bijna verbroken aangezien omdat hij me eigelijk alleen maar pijn doet. Dat vind ik heel moeilijk, ik had altijd een hele goede band met hem en nu lijkt het alsof het hem niets meer scheelt. Praten met hem heeft ook geen zin, want hij gaat nergens serieus op in en beloftes zijn bij hem niets waard.
Dankjewel dat je me wilt helpen xx
Femke

Berichtdoor kyaral » 26 aug 2012 19:10

oeii das indd allemaal erg heftig!! Vooral omdat het pas geleden en alles gebeurd is..
So wie so als je vader vreemd gaat is rot, maar als je er zelf achter moet komen? Dat lijkt me not rottiger!
Maar zullen we anders via privebrichten verder praten ofzo?
xxxx
kyaral

Berichtdoor Femke » 28 aug 2012 13:16

Ik heb je een privé bericht gestuurd xx
Femke

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders