Misschien scheiden.

Misschien scheiden.

Berichtdoor 100Claud » 28 mei 2012 16:14

Hoi,
Mijn ouders gaan misschien scheiden.
Ze hebben geen ruzie, maar mijn moeder vertelde me dat de relatie, tussen mijn vader en moeder niet lekker liep.
Ze wil niet gelijk zeggen dat zij gaan scheiden, maar ze geeft aan dat het wel een optie is.
Ze zijn uit elkaar gegroeid, en mijn moeder is gewoon niet meer verliefd.
Ze gaan er hard aan werken, en wie weet komt het nog goed, maar ik blijf er maar mee zitten...
Heeft een van jullie het zelfde, of mee gemaakt? Hoe is het om gescheiden ouders te hebben?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden, 'k heb jullie nodig.
Kusjes, Claudia.
Ik ben gewoon mij,
Maar ik weet niet altijd wat ik moet,
Daarom heb ik jullie aan mijn zij,
Want jullie helpen mij zo goed.
100Claud

Re: Misschien scheiden.

Berichtdoor marietje » 30 mei 2012 15:07

hallo,
dat is grappig, ik heb een paar dagen geleden ongeveer precies zo'n berichtje op deze pagina gezet. Mijn ouders gaan misschien ook scheiden. Heb jij ook dat je steeds twijfelt of je het nou wel of niet wilt dat ze scheiden? :oops:
Mij heeft het heel erg opgelucht om er over te praten. Ik heb een vriendin met gescheiden ouders en heeft genoeg ervaring :wink: Misschien helpt het jou ook om te praten. Het klinkt misschien erg verwijfd maar het werkt echt!
En praat ook met (een van) je ouders. Werkt ook! Sterkte ermee.
groetjes marietje
marietje

Berichtdoor diane101 » 24 aug 2012 09:53

Heey,

Naja, bij mij was het op een gegeven moment wel duidelijk dat ze gingen scheiden (natuurlijk komt het dan nog steeds hard aan), omdat ze veel ruzie hadden. Gelukkig is dit bij jou niet het geval, niet dat het er echt veel makkelijker van wordt. Maar zoals Marietje ook al zei werkt praten ontzettend goed, of je nou met je ouders of vriendinnen praat (of iemand anders), dat maakt echt niet uit. Ik zou zeggen laat het gewoon op je af komen, en het komt wel goed. Hoe stom het ook is dat ze uit elkaar gaan, je krijgt er (als het goed is) een huis bij en een eigen kamer, je gaat vaker op vakantie, en misschien doe je ook wel meer leuke dingen.
Heel veel sterkte enzoo, en je kan altijd bij me terecht!!

Xxx
Be positive!
diane101

Berichtdoor Miffy13 » 12 okt 2012 21:29

Hoi,

Wat rot voor je. Het leven met gescheiden ouders is niet altijd makkelijk. Mijn ouders zijn al 8,5 jaar uit elkaar. Mijn vader ging vreemd en nam het niet voor mijn moeder op toen ze telkens weer uitgescholden werd door mijn vaders vader. Ik heb (ik wil je niet bang maken of zo) er een soort van trauma aan opgelopen(de scheiding). Mijn vader behandelt me slecht(niet slaan maar ook schelden) en ik heb er erge problemen. De vriendin van mijn vader is ook niet veel soeps. Mijn moeder heeft ondertussen weer een geregistreerd partnerschap(een soort van trouwen maar dan zonder die toeters en bellen). Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen.
XXX Mij
Miffy13

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders