dubbelgevoel, rotgevoel

dubbelgevoel, rotgevoel

Berichtdoor marietje » 24 mei 2012 07:09

hallo allemaal,
als ik jullie verhalen lees heb ik het nog lang niet zo slecht. Mijn ouders zijn namelijk niet gescheiden. Maar de kans is erg groot dat dat binnenkort gaat gebeuren. Bijna een half jaar geleden alweer vertelden mijn ouders dat ze waarschijnlijk zouden gaan scheiden. En nu is er nog niks van gekomen maar ik weet dat ze het eigenlijk wel willen. Mijn moeder moet tegenwoordig ook best wel vaak huilen. Mijn vader sluit zich best wel vaak af om het maar even zo te zeggen. Voor mij zijn ze al gescheiden.
Maar ik loop nu met een rotgevoel rond. Aan de ene kant wil ik dat ze gaan scheiden, dan is iedereen misschien iets gelukkiger, maar natuurlijk wil ik ook dat ze bij elkaar blijven en dat we weer een gelukkig gezin worden.
Het is gewoon steeds die twijfel... al een half jaar lang.
Is dit wel normaal? Hadden jullie dat ook?
marietje

Re: dubbelgevoel, rotgevoel

Berichtdoor kyaral » 20 aug 2012 10:34

Hee,
Ik heb een soortgelijke situatie gemaakt, mijn vader had een nieuwe vrouw gevonden(mijn stiefmoeder dus) maar die besloten een half jaar geleden ook te scheiden, alleen wisten zij het ook nog niet zeker. Want zij hielden nog wel van elkaar, maar ik en mijn stief broertje konden totaal niet met elkaar overweg waardoor er bij hun ook allemaal spanningen waren. Uiteindelijk hebben ze besloten het wel te doen. Ik, mijn halfbroertje en mijn stiefbroertje hadden toen een halve maand in onzekerheid gezeten of we wel of niet bij elkaar in huis zouden blijven wonen. Toen ze het ons verteld hadden heeft mijn ex-stiefmoeder met haar zoontje nog twee maanden bij ons ingewoond. In de tijd dat je t niet weet is 't echt een rot situatie:( Ook ik had zon dubbelgevoel.. Ik wou heeeel graag bij mn stiefbroertje wet, maar wou ook dat mijn vader gelukkig was.. k hoop dat 't allemaal goed komt!!
kyaral

Re: dubbelgevoel, rotgevoel

Berichtdoor diane101 » 22 aug 2012 12:28

Heey,

Wel balen voor je dat ze al zo lang met dat probleem rondlopen. Ik heb wel gemerkt bij de scheiding van mijn ouders dat het soms best wel een gedoe kan zijn om te scheiden (spullen, geld, kinderen, enz..). Je moet naar de rechter en dat soort dingen.
Even een heel ander voorbeeld: Als je het niet meer zo fijn vind in je huidige huis, wil je wel verhuizen, maar dat is ook een heel gedoe (inpakken enzo), dus dan zie je daar tegenop, maar uiteindelijk is het wel fijn als je in een ander fijn huis zit.
Het zou best kunnen dat je ouders daar een beetje tegenop zien, wat overigens heel goed te begrijpen is.
Maarja, op deze manier komt er ook geen einde aan de problemen tussen je vader en je moeder, dus het lijkt mij het slimste idee dat ze zo snel mogelijk scheiden (als ze al een half jaar rondlopen met het idee dat ze willen scheiden, lijkt het mij niet zo waarschijnlijk dat het tussen hen nog weer goedkomt). Ik heb het zelf ook wel moeilijk gehad in de periode dat ik midden in de scheiding van m'n ouders zat., maar toen ik er weer wat meer bovenop kwam begon ik ook wel weer voordelen te zien (gelukkig), je hebt namelijk 2 huizen dus ook 2 eigen kamers, in de vakantie ga je meestal 2 keer op vakantie, als je het bij je moeder even niet zo leuk hebt kun je waarschijnlijk naar je vader gaan, en andersom. Naja, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is dus inderdaad moeilijk om te scheiden, maar, zoals ik jouw verhaal lees, lijkt het mij het beste dat je ouders het toch doen. Misschien een idee om er met hen over te praten.

In ieder geval heel veel sterkte ermee!!

Xxx
diane101

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders