scheiding :(

scheiding :(

Berichtdoor robbert 17 » 23 dec 2011 09:11

Hallo allemaal,

Ik ben Robbert ben 17 jaar en 2 jaar geleden zijn mijn ouders gaan scheiden. Mijn vader ging vreemd met meerdere vrouwen en heeft op een avond zijn spullen gepakt is hem gesmeerd heb daarna 2 maanden niks meer van hem vernomen.

Ik heb nog steeds erg veel problemen. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vader een nieuwe vriendin en zij gaan beide door met hun leven. Maar ik zit nog steeds met een pak boosheid , verdriet angst. Ik denk dat veel mensen hier er wel achterkomen wie hun echte vrienden zijn toen hun ouders gingen scheiden.

Ikzelf had 3 echte vrienden waar ik van dacht die zullen mij nooit in de steek laten.
Jammergenoeg moest ik erachterkomen dat die '' echte vrienden '' me toch lieten vallen. Op dat moment voelde ik me enorm eenzaam en nogsteeds voel ik me zo.

Ik ben een emotionele jongen dus je hebt veel gevoelens. Bij de psycholoog kwam ik erachter wat nou voor mij het belangrijkste is. En dat is een echte vriend een bf een buddy! Iemand die je snapt. Want dat is vaak het grootste probleem mensen snappen je niet ookal zeggen ze van wel. Ze gaan je ontwijken omdat ze geen zin hebben om het er met je over te hebben. En uiteindelijk word het contact dan steeds minder en minder. En dan ben je ze kwijt. Ze laten je gewoon vallen als een baksteen.

Ik heb een soort van gave ik kan aanvoelen hoe mensen zich voelen en heb de drang om mensen te helpen. Ik huil om hun verdriet en kan me thuis heel rot voelen over iemand anders zijn problemen heel raar eigenlijk.
Sinds een jaar wil ik graag weer een vriendin hebben. Ik heb een half jaar een vriendin gehad maar die snapte het ook allemaal niet goed en ze vond het lastig. Het was een schat van een meid maar jammergenoeg vond zei een ander...
Ik weet nog dat ik me bij haar erg goed voelde. Een gevoel van blijdschap wat ik nog nooit had gevoeld.
Daarom wil ik nu graag weer een serieuze relatie omdat ik denk dat het mij helpt en omdat ik liefde mis in mijn leven:(

Inmiddels zit ik op het mbo
Wellant college in houten.

Nieuwe school nieuwe kansen, mijn cijfers zijn nog steeds niet heel goed. Ik kan me niet concentreren door dingen die zijn gebeurd. En dat is best lastig als je probeerd je best te doen.

Ik zal mijn verhaal er ook nog opzetten en misschien komen er dan voor andere herkenbare dingen naar boven en kan ik anderen ook helpen want jongens wat heb ik veel geleerd door die scheiding.

Hou vol ! Het leven heeft slechte en goede momenten ookal geloof je er op dit moment niet in en ik zal je verklappen ikzelf ook niet. Probeer aan positieve dingen te denken blijf niet hangen in je gevoelens je zal je alleen maar rotter erdoor gaan voelen. En wees zuinig op je echte vrienden want ze zijn heel moeilijk te vinden!
Laatst bijgewerkt door robbert 17 op 17 jun 2012 15:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Life is like a rollercoaster it`s a different thrill each day
robbert 17

Re: scheiding :(

Berichtdoor lientje » 11 feb 2012 00:22

heey ik vben lien
en ik heb net het zelvde
mijn ouders zij ook 2 jaar gescheide en
ik heb het er ook nog steeds moeilijk mee.
ik zit ook met al die emoties
ik probeer zo veel mogelijk bij vrienden me zelf te zijn.
laat bij je hechte vrienden je emoties er uit komen zij zullen dat begreipen
x lien :?
lientje

Re: scheiding :(

Berichtdoor diane101 » 22 aug 2012 14:37

Heey,

Wat ontzettend rot dat je nog steeds heel veel last heb van de scheiding! Ik kan je denk ik niet heel veel helpen met je probleem over vrienden (want voor het grootste gedeelte zijn mijn vriendinnen er wel voor me geweest), maar ik heb ook een scheiding meegemaakt.
Gelukkig heb ik het er niet zo heel erg moeilijk meer mee, maar je kan altijd bij mij terecht (dat heb je vast al veel vaker gehoord, maar ik meen het)!!
Heel veel sterkte!!

Xxx
diane101

Keer terug naar Jongeren (12 tot 18 jaar) met gescheiden ouders